[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zwrotnicowego, uniwersalnego zamka zwrotnicowego lub spony iglicowej zgodnie z postanowieniami poda-
nymi w ust.7. Klucz od tego zamknięcia przechowuje naczelnik sekcji eksploatacji.
9. Każdą zwrotnicę lub wykolejnicę wyłączoną z centralnego nastawiania należy wyposażyć w urządzenia do
nastawiania ręcznego.
10. Wszystkie zwrotnice i wykolejnice wchodzące w drogi przebiegu, a nie posiadające wymaganego uzależnie-
nia z nastawnicą i semaforami, należy wyposażyć w zamki zwrotnicowe lub wykolejnicowe. Do kontroli
prawidłowego nastawiania dróg przebiegu należy dla tych zwrotnic i wykolejnic urządzić w nastawni klu-
czową tablicę kontrolną z gniazdami dla kluczy, kontrolującymi rejestry kluczy zarówno w odniesieniu do
profilu jak i do wycięcia brody klucza. Podobnie należy postępować ze zwrotnicami nastawianymi ręcznie i
ryglowanymi, jeżeli rygle tych zwrotnic mają być odłączone od nastawnicy.
Do czasu przywrócenia wymaganych zależności semaforów od zwrotnic należy wprowadzić ograniczenia
prędkości pociągów odpowiednio do postanowień Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów . Jeżeli zacho-
dzi potrzeba wyjęcia jednej iglicy, to drugą iglicę należy zamknąć w położeniu dosuniętym do opornicy.
11. Jeżeli przy przebudowie urządzeń powstanie potrzeba przestawienia semafora, to w zależności od lokalnych
możliwości, należy ustawić nowy semafor, a następnie skasować semafor stary. Nieczynny semafor powi-
nien być (zgodnie z Instrukcją sygnalizacji ) unieważniony wskaznikiem W31. Na czas przełączenia tych
semaforów należy ustawić przenośną tarczę zatrzymania. O fakcie przestawienia semafora zainteresowanych
pracowników obsługi urządzeń srk należy powiadomić osobnym zarządzeniem, a drużyny pociągowe rozka-
zem zgodnie z postanowieniem Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów .
12. Jeżeli roboty mogą spowodować nieprawidłowe działanie samoczynnych semaforów odstępowych, wówczas
prowadzący je, w zapisie w książce kontroli urządzeń powinien umieścić o tym informację i zażądać wpro-
wadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów z jazdą pociągów w odstępach posterunków następczych.
O zakończeniu i sprawdzeniu robót, prowadzący roboty powiadamia dyżurnego ruchu i dokonuje odpowied-
nich zapisów w książce kontroli urządzeń.
13. W przypadku wykonywania robót wymagających wykopów w odległości mniejszej niż 6 metrów od skrajnej
szyny oraz w każdym przypadku, gdy może być naruszona stateczność podtorza lub budowli (np. dla usta-
wienia semaforów, tarcz, zwrotów itp.) kierownik robót powinien uzgodnić sposób i termin wykonania tych
robót z naczelnikiem sekcji eksploatacji.
14. W przypadku prowadzenia robót w urządzeniach zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w strefie
oddziaływania czujników ssp albo w urządzeniach sterowania lub zdalnej kontroli należy dodatkowo stoso-
wać się do odpowiednich postanowień Instrukcji obsługi przejazdów kolejowych .
§ 23
Sposób postępowania po zakończeniu robót
1. Po zakończeniu wszelkiego rodzaju robót, podczas których nie były zmieniane zależności, prowadzący robo-
ty po upewnieniu się, że urządzenia działają prawidłowo, powinien powiadomić o tym dyżurnego ruchu lub
nastawniczego i odnotować to w książce kontroli urządzeń.
2. O wprowadzonych zmianach w obsłudze i działaniu urządzeń naczelnik sekcji eksploatacji powinien powia-
domić właściwych pracowników sekcji, pouczyć pełniących dyżur pracowników obsługi oraz dokonać od-
powiednich zapisów w książce kontroli urządzeń. Fakt pouczenia i przyjęcia do wiadomości zmian, zaintere-
sowani pracownicy obsługi potwierdzają podpisem w książce kontroli urządzeń.
3. Wprowadzone odpowiednie zmiany w obsłudze i działaniu urządzeń srk posterunków ruchu, powinny być
ujęte w ich regulaminach technicznych w trybie przewidzianym Instrukcją o sporządzaniu regulaminów
technicznych .
4. Podstawą do przywrócenia rozkładowej prędkości ruchu pociągów, lub do odwołania czasowo wprowadzo-
nego (na okres trwania robót w urządzeniach srk) telefonicznego zapowiadania ruchu pociągów, lub odwoła-
nia innych wprowadzonych obostrzeń i ograniczeń, jest (przy zachowaniu wymogów wynikających z In-
strukcji o prowadzeniu ruchu pociągów zapis w książce kontroli urządzeń o prawidłowym stanie i działaniu
urządzeń.
5. W ramach przygotowań do uruchomienia urządzeń zakład powinien zapewnić przeszkolenie i przeegzami-
nowanie pracowników wyznaczonych do obsługi, obsługi technicznej i diagnostycznej nowych urządzeń
oraz opracować nowy regulamin techniczny lub uaktualnić regulamin istniejący.
30
6. Po zakończeniu robót budowlanych w urządzeniach srk (budowy nowych urządzeń, przebudowy, montażu,
remontu lub rozbiórki istniejących urządzeń) podlegają one przekazaniu do eksploatacji.
7. Przekazanie urządzeń do eksploatacji powinno być poprzedzone odbiorem technicznym. Zasady i sposób
przeprowadzania odbiorów technicznych i przekazania urządzeń do eksploatacji określają Wytyczne tech-
niczne odbioru oraz przekazywania do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym .
31
Załącznik 1
do Instrukcji Ie-5 (E-11)
& & & & & & & & & & & &
(pieczęć jednostki organizacyjnej)
UPOWA%7Å‚ NIENIE Nr ................
Na podstawie Instrukcji o zasadach eksploatacji i prowadzenia robót w urządzeniach sterowania ru-
[ Pobierz całość w formacie PDF ]